Zapach do biura

Odpowiedź ma możliwość brzmieć banalnie: bo są dużo przyjemniejsze niż zapachy brzydkie. Bo ładne zapachy poprawiają samopoczucie. Sprawiają, że czujemy się nie gorzej, że jest nam przyjemnie. Ładny zapach relaksuje i funkcjonuje kojąco. Nie bez przyczyny zapach do domu wybieramy tak, żeby się nam podobał. Musi być przyjemny, świeży, nie zbyt ostry i niemdlący. Sporo osób wybiera aromaty kwiatowe. Inni chcą owocowe. Sprzedaż odświeżaczy powietrza, olejków zapachowych i substancji, które wpływają na zapach otoczenia jest de facto duża.

Kupuje się nie tylko zapachy do domu. Sporo osób, spędzając spora większość dnia w pracy, częściej kupuje zapach do biura. Tam, gdzie ładnie i bardzo miło pachnie, pracuje się wydajniej, bo człowiek czuje się dużo lepiej. Jest wydajniejszy. Moc sprawczą zapachu stosuje się także w innych celach. Moc zapachu wykorzystują także handlowcy. W jaki sposób? W ogromnych halach handlowych, między innymi w marketach i super marketach rozpyla się substancje zapachowe, które niezauważalnie wpływają na decyzje klientów. Ta taktyka to aromamarketing. Dzięki odpowiednim zapachom ludzie czują się zrelaksowani, odprężeni i kupują więcej. Należycie czują się w sklepie, gdzie pachnie świeżym chlebem lub świeżymi wędlinami. Przez to maja na przykład ochotę na jedzenie i kupują produkty, których tak de facto nie potrzebują. I to wszystko dzięki odpowiedniemu zapachowi. Aromamarkieting używa kilka placówek handlowych. Jest on efektywnym sposobem na podniesienie rezultatów dystrybucji.

Zobacz też: aromamarketing.